1. #1
    Avatar de isa
    isa
    isa est déconnecté
    isa

    Location
    Montréal, QC, Canada
    Messages
    8 093
    Likes reçus
    5 703
    Un petit article amusant

    Source : Sydney vs Melbourne Rivalry

    The Sydney vs Melbourne rivalry only seems to grow more intense each day. But what is it really all about? It’s obviously about more than just football and beaches. We decided to delve into the differences between Australia’s two biggest cities. Some of these comparisons you might find surprising, others you might have already stowed in your arsenal long ago.
    Did you know that :
    On average, Sydney in fact gets twice as much rain as Melbourne, although this year might push those averages out even further.
    The average wage in Sydney is higher than Melbourne and as a bonus both beer and coffee are cheaper.
    Melbourne has a better and cheaper public transport system but overall customer satisfaction is lower than Sydney.
    Melbourne’s nightlife and bar scene is far better than Sydney’s but did you know Sydney won more awards in the latest Australian Good Food Awards than Melbourne.
    Sydney gets far more tourism than Melbourne but on average a hotel room will set you back $20/night less than in Sydney.
    What’s your take? Have you visited your frenemy lately?

    Images attachées Images attachées  


  2. #2
    Avatar de Mat
    Mat
    Mat est déconnecté
    Mathieu

    Location
    Toronto, ON, Canada
    Messages
    20 584
    Likes reçus
    9 982
    Merci Isa !

  3. #3
    Avatar de Go_Away
    Zo 40 ans

    Messages
    204
    Likes reçus
    30
    Nice !

  4. #4
    Avatar de Mathious33
    Mathieu 41 ans

    Location
    Banff, AB, Canada
    Messages
    2 395
    Likes reçus
    968
    Trop forte ste Isabelle

  5. #5
    Avatar de Lilou
    Julie

    Location
    Paris, France
    Messages
    14 254
    Likes reçus
    5 198
    C'est pas mal vu je trouve !! Le surfeur contre le mec à vélo, c'est vraiment ça. Sydney ça bouge beaucoup, trop pour les gens qui adorent Melbourne. Il fait bon vivre à Melbourne, c'est calme, trop calme pour ceux qui adorent Sydney

    Ah les compèt' entre grosses villes, c'est légendaire


  6. #6
    Avatar de Coco_perla
    Coralie 31 ans

    Messages
    17
    Likes reçus
    4
    Je me tâte vraiment pour mes débuts en Australie !
    j'ai souvent entendu dire que la vie à Melbourne était moins chère.. mais je suis plus dan l'ambiance "surf/sea/sun".. La belle vie quoi !

    Il y a t-il d'autres villes qui pourraient correspondre à cet état d'esprit ?