Je me pose la même question (5)
Page 7 sur 13 ... 5 6 7 8 9 ...
  1. #121
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de nitramT
    Bonjour!


    Je prépare actuellement ma candidature pour un PVT français. Je voulais juste demander s'il est encore nécessaire de souscrire une assurance maladie si j'ai déjà un certificat RAMQ?


    Je veux dire que je souscrirais quand même une assurance supplémentaire sur mon séjour effectif. Mais je voulais juste savoir si je pouvais sauter celui-là pendant le processus de candidature.


    Merci!

    Bonjour martin svp quand avez vous recu votre certificat ramq et ca a pris combien de temps pour le recevoir combien de jours et merci bien

  2. #122
    Avatar de nitramT
    Martin 31 ans

    Messages
    4
    Likes reçus
    1
    Message de vrcool213
    Bonjour martin svp quand avez vous recu votre certificat ramq et ca a pris combien de temps pour le recevoir combien de jours et merci bien
    Bonjour!

    si je peux rapeller bien, j'ai recu mon certificat ramq apres 14 jours.

  3. #123
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de nitramT
    Bonjour!

    si je peux rapeller bien, j'ai recu mon certificat ramq apres 14 jours.

    ok c'est bien car j'Ai vu sur internet des gens dire que ca peut prendre jusqu'à 4 a 6 semaines pour assurance combien ca vous as coute svp pour une annee et avec quel compagnie et merci

  4. #124

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    Bonjour martin svp quand avez vous recu votre certificat ramq et ca a pris combien de temps pour le recevoir combien de jours et merci bien

    it took me 30 days to receive, I am preparing for the whv france too

  5. #125
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de suntoshaqula
    it took me 30 days to receive, I am preparing for the whv france too

    ok good so your receine your document in about 30 days after you sending your document ? and in your document of ramq it is writeen permission for 1 year ? and how it is you ensrance for 1 year and wich compagny you choosen plz and tks

  6. #126

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    ok good so your receine your document in about 30 days after you sending your document ? and in your document of ramq it is writeen permission for 1 year ? and how it is you ensrance for 1 year and wich compagny you choosen plz and tks

    you will submit start and end date of your travel, this will ensure the period of travel time away from quebec.

  7. #127

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    ok good so your receine your document in about 30 days after you sending your document ? and in your document of ramq it is writeen permission for 1 year ? and how it is you ensrance for 1 year and wich compagny you choosen plz and tks

    yes two weeks to get initial form, once you send the form it will take 30 days to get your ramq letter.

  8. #128

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    ok good so your receine your document in about 30 days after you sending your document ? and in your document of ramq it is writeen permission for 1 year ? and how it is you ensrance for 1 year and wich compagny you choosen plz and tks

    for insurance i will buy Global PVT mentioned In this website, it does not cover extensive but i feel they respond to questions quickly atleast.

  9. #129

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Bonjour, je m'appelle santosh canadian je prévois d'aller en France en feb 2023, je vis à Montréal si quelqu'un prévoit d'aller en France j'aimerais communiquer avec vous et rester en contact avec vous. n'hésitez pas à m'envoyer un message.

    Eng..
    Hi, my name is santosh canadian i am planning to France in feb 2023, I live in Montreal if anyone is planning to go france I like to communicate with you and keep in touch with you. please do not hesitate to message me

  10. #130
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de suntoshaqula
    Bonjour, je m'appelle santosh canadian je prévois d'aller en France en feb 2023, je vis à Montréal si quelqu'un prévoit d'aller en France j'aimerais communiquer avec vous et rester en contact avec vous. n'hésitez pas à m'envoyer un message.

    Eng..
    Hi, my name is santosh canadian i am planning to France in feb 2023, I live in Montreal if anyone is planning to go france I like to communicate with you and keep in touch with you. please do not hesitate to message me

    i called ramq iddint receive the paper of ramq maybe i think it will take 1 month you put your file for a visa or no ?

  11. #131

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    i called ramq iddint receive the paper of ramq maybe i think it will take 1 month you put your file for a visa or no ?

    yes 30-45 days to get final paper

  12. #132

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de suntoshaqula
    yes 30-45 days to get final paper

    for quebecers it is required to submit ramq along with other documents, I will submit the ramq along also for visa.
    you will receive it soon give 30 days of time at least. merci

  13. #133
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de suntoshaqula
    for quebecers it is required to submit ramq along with other documents, I will submit the ramq along also for visa.
    you will receive it soon give 30 days of time at least. merci

    ok good how many days we need to wait untill we get our visa working holliday france when we put our request ?

  14. #134

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    ok good how many days we need to wait untill we get our visa working holliday france when we put our request ?

    i am not sure but it could take up to 10 days.

  15. #135

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    ok good how many days we need to wait untill we get our visa working holliday france when we put our request ?

    how do you find accomodation in France? i need some suggestions on this

  16. #136
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de suntoshaqula
    how do you find accomodation in France? i need some suggestions on this

    i didnt nothing im still waiting for the paper you got your france visa ?

  17. #137

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    Message de vrcool213
    i didnt nothing im still waiting for the paper you got your france visa ?

    not yet i will be applying in november

  18. #138
    Avatar de vrcool213
    38 ans

    Messages
    96
    Likes reçus
    13
    Message de suntoshaqula
    not yet i will be applying in november

    good i think with ramq paper we must add private insurrance and fee for visa is 0 we just must pay vfs

  19. #139
    Avatar de JulesCanada
    18 ans

    Messages
    3
    Likes reçus
    0
    I can't find any information about how to get a "Note Verbale". How to get this document?
    Je ne trouve pas d'information concernant la "Note Verbale", comment obtenir ce document pour mon PVT? Merci!

  20. #140
    Avatar de Lilou
    Julie

    Location
    Paris, France
    Messages
    14 246
    Likes reçus
    5 196
    Message de JulesCanada
    I can't find any information about how to get a "Note Verbale". How to get this document?
    Je ne trouve pas d'information concernant la "Note Verbale", comment obtenir ce document pour mon PVT? Merci!

    Salut Jules, qu'est-ce que tu veux dire par note verbale ? Ca t'a été demandé par qui ?

Page 7 sur 13 ... 5 6 7 8 9 ...