1. #1
    Avatar de denisd
    Denis

    Messages
    4 013
    Likes reçus
    1 171
    Les fans de métal et de musique progressive seront tristes d'apprendre la nouvelle.

    Communiqué du site Dream Theater - The Official Site
    To all of our loyal fans and friends: It is with profound sadness -- regret -- we announce that Mike Portnoy, our lifelong drummer and friend, has decided to leave Dream Theater. Mike's stature in the band has meant the world to all of us professionally, musically, and personally over the years. There is no dispute: Mike has been a major force within this band.

    While it is true that Mike is choosing to pursue other ventures and challenges, we can assure you that Dream Theater will continue to move forward with the same intensity -- and in the same musical tradition -- that you have all helped make so successful, and which is truly gratifying to us.

    Fans and friends: File this episode under "Black Clouds and Silver Linings." As planned, we begin recording our newest album in January 2011, and we'll follow that with a full-on world tour. "The Spirit Carries On."

    All of us in Dream Theater wholeheartedly wish Mike the best on his musical journey. We have had a long and meaningful career together. It is our true hope that he finds all he is looking for, and that he achieves the happiness he deserves. He will be missed.

  2. #2

    Location
    devant un ordinateur
    Messages
    989
    Likes reçus
    70
    Au bout de 25 ans avec le même band, on comprend qu'il ait envie de changement...
    Dernière modification par Jay_Dee ; 10/09/10 à 16:04.

  3. #3
    Avatar de denisd
    Denis

    Messages
    4 013
    Likes reçus
    1 171
    Message de Jay_Dee
    Au bout de 25 ans avec le même band, on comprend qu'il est envie de changement...
    On verra dans 25 ans si tu dis pareil pour ta blonde québécoise
    Blague à part, je suis d'accord, il avait d'excellente raison pour quitter le groupe. Mais ça reste qu'on imagine mal Dream Theater sans Mike Portnoy, donc quand on aime un tant soit peu ce style de musique ça reste une nouvelle pour le moins décevante...

    ---------- Message ajouté à 09h56 ---------- message précédent à 09h54 ----------

    (HS
    Message de Jay_Dee
    il est envie
    il est l'envie ? )

  4. #4

    Location
    devant un ordinateur
    Messages
    989
    Likes reçus
    70
    Ouah, le naze que je suis... Pas fort sur l’auxiliaire, ce matin...

    Pour ma blonde, on verra dans 20 ans...

    Pour la musique, j'ai déjà du mal à tenir avec le même band plus de 3 ans, alors tenir 25 ans à plein temps avec le même groupe, j'avoue que ça me sidère totalement.
    Pour ce qui est Dream Theater, je vais garder mon avis qui ne serait pas forcément très constructif.