1. #1
    Avatar de elodiesaman
    elodie 33 ans

    Location
    France
    Messages
    2
    Likes reçus
    0
    Bonjour,

    je prépares mon voyage Australie/Tasmanie / NZ

    j'aimerais savoir si pour faire un road trip style woofing il fallait absolument que je prenne le whv

    Merci d'avance pour vos réponses .

    Elo

  2. #2
    Avatar de Marie
    Marie 38 ans

    Location
    Paris, France
    Messages
    31 897
    Likes reçus
    9 700
    Message de elodiesaman
    Bonjour,

    je prépares mon voyage Australie/Tasmanie / NZ

    j'aimerais savoir si pour faire un road trip style woofing il fallait absolument que je prenne le whv

    Merci d'avance pour vos réponses .

    Elo
    Salut Élodie,

    Alors, cela va dépendre beaucoup de l'activité, et tout ceci est un peu tricky. Par exemple, faire du HelpX dans une auberge de jeunesse, ça pourrait ne pas passer.

    Je m'explique : pour partir en touriste en tant que Français(e), tu as plusieurs choix et à chaque fois des conditions spécifiques (expliqués dans les parties "What this visa let you do" ou un truc du genre

    Le visitor visa (subclass 600) :
    This visa lets you:
    • have a holiday or visit family and friends in Australia
    • study in Australia for up to three months
    • work as a genuine unpaid volunteer, but only if an Australian resident would not otherwise be paid to do the work (you can be reimbursed for out-of-pocket expenses such as meals and accommodation)
    Le Electronic Travel Authority (subclass 601) :


    What an Electronic Travel Authority lets you do ?
    Your ETA lets you:

    * enter Australia for up to three months at a time
    * have a holiday or visit family and friends in Australia
    * study in Australia for up to three months, in some circumstances
    * work as a genuine unpaid volunteer, but only if an Australian resident would not otherwise be paid to do that type of work (you can be reimbursed for out-of-pocket expenses such as meals and accommodation).
    *engage in business visitor activities while in Australia, provided you:
    - do not work for or provide services to a business or organisation in Australia
    - do not sell goods or services to the public.
    Le eVisitor (subclass 651) :

    What the eVisitor lets you doYour eVisitor lets you:


    [...]
    Volunteer work tourism schemes

    In general, an eVisitor does not allow you to work in Australia. However, you might be able to work as a volunteer if:
    - your main purpose in visiting Australia is tourism and the voluntary work is incidental to tourism
    - the work is genuinely voluntary and you are not paid for it, other than for meals, accommodation or out of pocket living expenses
    - the work would not otherwise be done in return for wages by an Australian resident
    Donc si tu vas dans des toutes petites fermes ou chez des hôtes pour genre repeindre une cabane pendant quelques jours auprès d'une famille, ou nourrir les 2-3 poules qu'ils ont, ça devrait aller.
    PAr contre, si tu vas dans une grosse ferme, avec plein de gens, soit qui bossent, soit qui font du WWOOFing, là, ça pourrait être considéré comme un boulot qui aurait put être fait pas un résident australien...