Bonjour,

Je suis rentrée de NZ. J'y ai travaillé 3 semaines en mars et 5 mois à la fin. J'ai reçu dernièrement deux courriers de ACC pour payer des earner's levy pour les périodes travaillées.
Je n'avais jamais entendu parler d'autres taxes à part celles déjà prélevées sur nos salaires en amont.
L'ird, contacté par mail m'a dit :

The ACC earners' levy is a deduction that is made against any income that is earned through personal effort. This charge is compulsory for everyone who's income is earned via personal effort and provides ongoing cover for non-work related accidents. It is not a tax, but the IRD do collect on behalf of ACC through PAYE deductions - PAYE covers Tax and ACC earners' levy.
I have checked your income for the last return filed and it looks like you earned $2015 in the period ending 31/03/2016 under Schedular Payments (WT tax code) - under this income method your employer is only obligated to deduct Tax, the ACC earners' levy are not included.

Quelqu'un d'autre a-t-il reçu le même courrier ? Notre statut de Pvt ne change rien ?

Merci,

Aurélie