1. #1
    Avatar de Coco4
    Coco 28 ans

    Location
    Toulouse, France
    Messages
    5
    Likes reçus
    0
    Bonjour, je recherche quelqu'un qui est parti en PVT Nouvelle-Zélande et qui voudrait bien répondre à quelques questions pour mon devoir de licence d'anglais.

  2. #2
    Avatar de Annana
    Annaïk 38 ans

    Location
    Rennes, France
    Messages
    2 825
    Likes reçus
    1 838
    Message de Coco4
    Bonjour, je recherche quelqu'un qui est parti en PVT Nouvelle-Zélande et qui voudrait bien répondre à quelques questions pour mon devoir de licence d'anglais.
    Salut tu peux me contacter par MP si tu veux, je suis partie en NZ en 2010-2011.

    a+

  3. #3
    Avatar de Jop
    Jop
    Jop est déconnecté
    Johanna 34 ans

    Location
    Montréal, QC, Canada
    Messages
    2 506
    Likes reçus
    1 708
    Message de Coco4
    Bonjour, je recherche quelqu'un qui est parti en PVT Nouvelle-Zélande et qui voudrait bien répondre à quelques questions pour mon devoir de licence d'anglais.
    Tu peux aussi. J'y étais en 2012-2013.

  4. #4
    Avatar de Cedric
    Cedric

    Messages
    2 897
    Likes reçus
    2 546
    Message de Coco4
    Bonjour, je recherche quelqu'un qui est parti en PVT Nouvelle-Zélande et qui voudrait bien répondre à quelques questions pour mon devoir de licence d'anglais.
    A ta dispo aussi si tu as besoin

  5. #5
    Avatar de Marie
    Marie 38 ans

    Location
    Paris, France
    Messages
    31 916
    Likes reçus
    9 704
    Je peux également si besoin (PVT en 2011-2012 pendant 9 mois là-bas).

  6. #6
    Avatar de Titiramone
    Tiphaine 37 ans

    Location
    Melbourne
    Messages
    76
    Likes reçus
    70
    Hey,
    A ta dispo aussi, j'y suis allée de juillet 2013 à juillet 2014, plus en décembre/janvier 2014/15

    Et j'adore parler de la NZ

  7. #7
    Avatar de Coco4
    Coco 28 ans

    Location
    Toulouse, France
    Messages
    5
    Likes reçus
    0
    Message de Titiramone
    Hey,
    A ta dispo aussi, j'y suis allée de juillet 2013 à juillet 2014, plus en décembre/janvier 2014/15

    Et j'adore parler de la NZ
    Est-ce que l'un d'entre vous se trouve sur Toulouse, pour qu'on puisse se rencontrer ?

  8. #8
    Avatar de Coco4
    Coco 28 ans

    Location
    Toulouse, France
    Messages
    5
    Likes reçus
    0
    Message de Coco4
    Est-ce que l'un d'entre vous se trouve sur Toulouse, pour qu'on puisse se rencontrer ?
    1 -Why did you chose to live your country?
    2 -Why New Zealand?
    3 -How did you get your visa (explain the different steps)?
    4 -What was the hardest thing during your stay there?
    5 -What did you like the most about New Zealand?
    6 -How did you get a job and what did you do?
    7 -Would you like to go abroad again, if so where?
    8 - Any advice?

  9. #9
    Avatar de Coco4
    Coco 28 ans

    Location
    Toulouse, France
    Messages
    5
    Likes reçus
    0
    Message de Annana
    Salut tu peux me contacter par MP si tu veux, je suis partie en NZ en 2010-2011.

    a+
    1 -Why did you chose to live your country?
    2 -Why New Zealand?
    3 -How did you get your visa (explain the different steps)?
    4 -What was the hardest thing during your stay there?
    5 -What did you like the most about New Zealand?
    6 -How did you get a job and what did you do?
    7 -Would you like to go abroad again, if so where?
    8 - Any advice?
    Dernière modification par Annana ; 23/03/15 à 10:31.

  10. #10
    Avatar de Annana
    Annaïk 38 ans

    Location
    Rennes, France
    Messages
    2 825
    Likes reçus
    1 838
    Message de Coco4
    1 -Why did you chose to live your country?
    2 -Why New Zealand?
    3 -How did you get your visa (explain the different steps)?
    4 -What was the hardest thing during your stay there?
    5 -What did you like the most about New Zealand?
    6 -How did you get a job and what did you do?
    7 -Would you like to go abroad again, if so where?
    8 - Any advice?
    Salut Coco,

    tes questions sont en anglais, je suppose que tu veux qu'on te réponde également en anglais? Ou tu traduiras nos réponses?

  11. #11
    Avatar de Coco4
    Coco 28 ans

    Location
    Toulouse, France
    Messages
    5
    Likes reçus
    0
    Message de Annana
    Salut Coco,

    tes questions sont en anglais, je suppose que tu veux qu'on te réponde également en anglais? Ou tu traduiras nos réponses?
    Je préférerai des réponses en anglais car mon devoir est en anglais et je ne veux pas mal interpréter dans ma traduction. En revanche si vous préférez me répondre en français je ferai avec...

  12. #12
    Avatar de Marie
    Marie 38 ans

    Location
    Paris, France
    Messages
    31 916
    Likes reçus
    9 704
    1 -Why did you chose to live your country? I wanted to travel

    2 -Why New Zealand? New Zealand was a small country with a various places to stay and visite. It was also an english speaking country (and I wanted to practice my english there).

    3 -How did you get your visa (explain the different steps)? I made an application online through the New Zealand immigration website. I had to answer few questions like my passport number, my current occupation and stuff like thise. At the end, I had to pays the visa fees. It was pretty easy.

    4 -What was the hardest thing during your stay there? The hardest thing was maybe with my car (a van). We had few mechanical problems during our stay, we lost money in it and had trouble to sell it at the very end of our trip

    5 -What did you like the most about New Zealand? The scenery and the possibility to just drive a few hours to see some other places completely different.

    6 -How did you get a job and what did you do? I ouind a job as a "runner" in a restaurant after three weeks of intensive (but not so effective) job hunting. I found another position as a waitress in one of the other restaurant of the company to get the equivalent of a full time position (the first job was only part time).

    7 -Would you like to go abroad again, if so where? Yes of course, I plan to arrive in Hong Kong in few weeks with a working holiday visa.


    8 - Any advice? Be prepared and get few informations through different sources before you arrive in New Zealand. If your English is not so good, don't hesitate to get some english courses before your departure or just after your arrival. An intermediate knowledge of english is quite important to get a job in New Zealand. Otherwise, you can practice your English while volunteering in New Zealand, using networks like WWOOF or HelpX in order to keep your savings.