Discussion: Ramq ?

  1. #1
    Avatar de MaryseL3
    Maryse

    Messages
    2
    Likes reçus
    0
    Bonjour je suis québécoise et me prépare pour partir en pvt en France chez mon copain. Je me demandais si la RAMQ assure pour le PVT ? Considérant que je suis au publics, merci.

  2. #2

    Messages
    11 407
    Likes reçus
    3 958
    Message de MaryseL3
    Bonjour je suis québécoise et me prépare pour partir en pvt en France chez mon copain. Je me demandais si la RAMQ assure pour le PVT ? Considérant que je suis au publics, merci.
    Bonjour,

    La RAMQ va assurer seulement une petite partie. Par contre, si tu quittes pour plus de 6 mois, tu ne seras plus admissible à la RAMQ. Je te conseille de communiquer avec eux pour en savoir plus:

    Absence du Québec | Régie de l’assurance maladie du Québec (RAMQ)

  3. #3

    Location
    Paris, France
    Messages
    17
    Likes reçus
    0
    i am from montreal, i did take the appointment with ramq i was difficult to get but finally got an appointment.
    after talking to few people from quebec they say ramq is required before applying the pvt visa. but this is just my opinion not sure about the real answer.

    i think even if you leave for more than 183 days you need to inform the ramq.

    once in 7 years individual leaving more than 183 days are still eligible for the ramq abroad in countries like france, belgium and few more