Bonjour à tous,
je prépare mon voyage pour la NZ qui se fera le 03 mars 2015,
bon je m'y prend un peu tard mais je me suis aperçu que la date sur mon papier qui est censé delivré mon PVT arrivé sur place comporte une erreur de date de naissance. je ne sais pas si cela vient de moi ou d'eux mais au lieu d'écrire le 09 janvier c'est écrit le 08 janvier :O
donc la je sais pas trop ou aller pour rectifié ça, je ne peut pas appelé l'ambassade vu que mon niveau en anglais est limité à la lecture/écriture mais pour parler "surtout au téléphone" reste pour moi très compliqué :O
evidemment j'ai pensé à les contacté par mail mais sur le site où j'ai fais la demande je trouve même pas un "contact us" ou du genre, ou bien je suis tout simplement nul xD
si quelqu'un ayant déjà passé par ce problème et a une solution rapide ça m'arrangerai énormement.
ce serai vraiment bête qu'arrivé là-bas il me refuse le visa ou PIRE l'accès au pays pour une erreur d'un jour sur ma date de naissance alors que je suis vraiment pas sur que ça vienne de moi!!!
bon je stress vraiment parce que le billet de Réunion/NZ est pas donné :S
besoin d'aide svp
Salut,
As-tu pu modifier cela car j'ai le même problème que toi. J'ai envoyé un mail à cette adresse :
[email protected] et j'ai eu la réponse suivante :
WHS Automatic Reply Script:
THIS IS AN AUTOMATED MESSAGE – PLEASE DO NOT REPLY
Thank you for your email.
Please note we will only respond to inquiries that have your FULL NAME and APPLICATION NUMBER included.
·
If these details were not included, please resend your email with these details included.
·
If you do not have a reference number, please see the information available on the Immigration New Zealand website.
WHEN WILL WE RESPOND TO YOUR EMAIL?
We aim to respond to your email within two working days between Monday to Friday, 9am to 5pm Thailand Time. However as we receive large volumes of emails there may be delays at times.
· Please
DO NOT send multiple emails if you fail to receive a response within this timeframe.
· If you know your visa officer, for faster response please contact your visa officer directly.
Please see below for some our more frequent inquiries that may help you:
Subject |
Response |
1) I need to transfer my visa record to my new passport |
You need to supply a copy of your old and new passport |
2. My approval letter cannot be opened and I need to print my letter to travel soon. |
Try using difference internet browser eg. Google Chrome.
If this fails please contact us to obtain a pdf copy of your approval letter. |
3. I’m currently in remote area and there is no panel physicians nearby, can I complete a medical from any available doctor? |
No, if you are in the country where our panel physicians are registered, your medical must be examined only by our panel physicians |
4. I need an extension of the timeframe to undertake medical examinations |
Please contact your case officer directly with evidence of your appointment with a panel physician |
WHICH EMAILS WILL WE RESPOND TO?
We will only respond to emails:
· Advising us of delays in providing your Medical and/or Chest X-ray Certificate(s) within the given timeframe;
· Requesting correction of your personal, travel document or E-visa information; or
· Providing additional supporting information for your working holiday visa application.
Please state your application number
If your email is not about any of the above, please contact our Immigration Contact Centre on 0508 88 55 88 (if in New Zealand) or 0064 9 914 4100 (if calling from outside New Zealand).
You can also find answers to frequently asked questions on:
Questions and Answers
Kind regards,
Working Holiday Team
Immigration New Zealand
Ministry of Business, Innovation and Employment
D'avance merci.