Salut Lara !
C'est chouette que les belges aient accès au Medicare ! Cependant, il faut tout de même faire attention : tu ne bénéficieras pas de la condition "rapatriement", par exemple.
Je doute également que tous les médicaments soient couverts par le Medicare :
The Australian Government has signed Reciprocal Health Care Agreements (RHCA) with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Belgium, Finland, Norway, Slovenia, Malta and Italy which entitles you to limited subsidised health services for
medically necessary treatment while visiting Australia.
https://www.medicareaustralia.gov.au/public/migrants/visitors/uk.jsp
Il est bien souligné que les belges sont couverts dans des
conditions limitées :
Reciprocal health care agreements cover treatment that is
medically necessary. Medically necessary treatment means any ill-health or injury which occurs while you are in Australia and requires treatment before you return home.
Les questions qui se posent :
- Est-ce que l'intégralité des soins est remboursée ? J'imagine que les australiens ont également une mutuelle pour le complément (comme en Belgique, j'imagine)
- Est-ce que la plupart des médecins/hôpitaux envoient la facture directement au Medicare (comme ça tu n'as pas à avancer) ou alors est-ce que c'est plus courant de faire payer le patient (et que tu demandes un remboursement au Medicare par la suite)
Ce qui ne sera pas couvert par le medicare :
- medicines not subsidised under the Pharmaceutical Benefits Scheme
- dental work and allied health services
- treatment arranged before your visit to Australia
- accommodation and medical treatment in a private hospital
- accommodation and medical treatment as a private patient in a public hospital.